понеделник, 8 октомври 2012 г.

Картофена крем супа с крутони

Когато бях малка, майка ми често правеше крем супа. Години след това, като родих и реших, че трябва да отслабна, започнах 90 дневната диета. И тогава се сетих, че в ден за варива мога съвсем спокойно да си правя картофена крем супа. Правя я на око, нямам точни пропорции. Крутоните също си ги правя сама.


Продукти:
картофи
лук
моркови
хляб за тостер
сол
вегета
копър
чубрица
масло
олио

Приготвяне:
Картофите, лука и морковите се обелват, нарязват се на едро и се сваряват. Аз нямам тенджера под налягане, предполагам, че в нея ще се сварят още по-бързо. Моята печка е бърза и за пет години не съм усетила нужда от такава тенджера. Докато се варят слагам малко сол, чубрица и вегета. След като се сварят и малко изстинат, ги пасирам в шейкър каната на кухненския робот. Или може би думата не е точно пасиране, тъй като не работя с пасатор. :) Пробвала съм и с пасатор, но с робота сякаш ми е по-лесно. Слагам от зеленчуците и от водата, отново малко сол, копър, малко вегета (този път буквално изпуснах буркана в каната и стана ужасно солено), малко масълце и на висока степен пасирам всичко за секунди. Изсипвам в супник или тенджерка и супата ми е готова. 

Крутоните обикновено си ги правя от предния ден. Взимам един хляб за тостер, нарязвам го на кубчета и го слагам в тавичка. Наръсвам с червен пипер, чубрица, подправка за таратор и салати, малко олио, хубаво обърквам и на вентилатор във фурната се изпичат за нула време. Сипвам си после от супата, слагам си доволно количество крутони и си хапвам с кеф. :)))
На мен много ми харесва тази крем супа как върви със салатка от зеле и моркови.


Няма коментари:

Публикуване на коментар