вторник, 2 октомври 2012 г.

Баницата на баба

Баба ми правеше невероятни баници-със сирене, с тиква, със сирене и спанак... Много отдавна, прабаба ми (нейната майка) се опита да ме научи как да точа кори за баница. Тогава имах интерес, но така и не се опитах да въртя точилката. След години помолих баба ми да ми припомни наученото от майка й. Доволна и щастлива съм, че съм успяла поне мъничко да усвоя техните умения и когато имам време и желание, да поглезя семейството си с домашна баница с точени кори.



Продукти:
около 1 кг. брашно
2 с.л. олио
1 с.л. оцет
1 яйце
сол
около 500 мл. топла (не гореща) вода

Приготвяне:
Тестото го замесвам в машината за хляб, като първо слагам яйцето, олиото, оцета и солта, после добавям половината вода и малко брашно. Пускам на програма за месене и постепенно добавям още вода и брашно, докато стане хубаво, меко и еластично тесто, което не лепне по пръстите.
Разделям тестото на 5 или 6 топки, всеки път е различно. Всяка топка разточвам на тънка кора, като непрекъснато ръся с брашно, за да не залепва тестото по точилката. Използвам разтопено олио, с което наръсвам всяка кора и слагам плънка по избор. Навивам корите на охлювче и слагам в тавичка върху пекарска хартия. Накрая намазвам леко корите с разтопено масло.






Тази баница е с яйца и сирене. Плънката ми е от яйца, сирене, малко кисело мляко, малко сода и малко брашно.








Пека в предварително загрята на 200 градуса фурна, като в процеса на печене веднъж или два пъти пръскам корите с вода и отново мажа леко с разтопено масло. След изпичане завивам хубаво с кърпи, за да се задуши баницата.





Тази баница е с плънка от тиква и канела.

Няма коментари:

Публикуване на коментар