понеделник, 1 октомври 2012 г.

Лазаня



Обожавам лазаня! Мъжът ми също и с него често се шегуваме, че с лазаня съм успяла да го сваля навремето :)
Не е нещо супер сложно и пипкаво, става сравнително бързо, ужасно вкусно и вкъщи се омита за секунди. Ето и рецептата:

Лазаня
Продукти:
кори за лазаня, обикновено ми стигат два пакета
500гр. кайма
доматено пюре
по желание фикс Малки тайни за спагети Болонезе
прясно мляко около 1л.
2-3 с.л. масло
2-3 с.л. брашно
кашкавал
сол
индийско орехче
черен пипер

Каймата се запържва според вкусовите ви предпочитания, т.е., добавяте си каквито подправки си обичате. Аз слагам чубрица и черен пипер и добавям един или два фикса за спагети Болонезе+5-6 с.л. доматено пюре. Става страхотен сос.
В тенджерка разтопявам маслото, добавям брашното и разбърквам бързо, за да стане на гладка кашица и да не загори и на тънка струйка добавям прясното мляко. Изчаквам да се сгъсти и отново сипвам малко мляко. И така докато реша, че имам вече достатъчно сос Бешамел :) Подправям го със сол, индийско орехче и черен пипер.

В сравнително голяма тавичка сипвам малко олио и малко от бешамела. Слагам един ред кори за лазаня. Тук отварям една скоба за корите- използвала съм три вида. Замразени, твърди и полутвърди (аз така си ги наричам и ги купувам само от Била, на друго място не съм ги виждала). С полутвърдите ми е най-удобно, защото лесно се режат и мога "да запълвам дупки всякакви" в тавичката.
След като съм наредила кори, сипвам малко от соса болонезе, наръсвам настърган кашкавал и сипвам няколко черпака от бешамела. Това упражнение се прави докато свършат продуктите. Накрая се завършва само с кори, които обилно заливам с бешамел (ако ми е останало достатъчно количество за това), наръсвам доволно с кашкавал и мятам тавичката в предварително загрятата на 180-200 градуса фурна. Пече се около 30-40мин. След изпичане е добре тавичката да си почине още 10-тина минути във фурната, след което се изважда, реже се на парчета и кой превари...


2 коментара:

  1. Честит кулинарен блог, Лю! Много последователи и читатели и все по-вкусни идеи и реализации в твоето местенце да виждам.
    Чудесен старт! Лазаня - много любимо ястие. Изглежда примамливо вкусно и ми застърга стомаха. Трябва да се подкрепя :)

    Хубав понеделник:)

    ОтговорИзтриване