сряда, 17 октомври 2012 г.

Торта Дъга

Идеята за тази торта ми дойде супер внезапно и спонтанно. Рецептата за торта Дъга съм я гледала много пъти, но никога не съм се осмелявала да я изпробвам. Моя много любима близка приятелка и колежка е доброволка към Българския младежки червен кръст и един ден ме осени идеята, че мога да я изненадам, като й направя торта с емблемата на БМЧК по случай предстоящият й рожден ден. На мен малко ми трябва като ми влезе мухата в главата и се заех с проучване и търсене на боички, фондани, рецепти и т.н. 
В нета рецептата я има в няколко вариации, с различни кремове и цветове, аз изпробвах тази рецепта. Реших, че искам малко по-голяма торта и увеличих леко количеството на продуктите.


Продукти:

7 белтъка
300 гр. масло
1 капсула ванилия
500 гр. захар
400 мл. прясно мляко
400 гр. брашно
1 бакпулвер
1/2 ч.л сол
 

Приготвяне:
 Белтъците трябва да са на стайна температура и се разбиват на пяна.




 В отделна купа се смесват захарта, брашното и бакпулвера. 


 В трета купа маслото се разбива с прясното мляко. 



Към тях постепенно се прибавят белтъците и брашнената смес. В тестото аз добавих и настъргана лимонова кора. 

Измерих цялото количество тесто, разделих го в 6 купички и боядисах в 6 различни цвята.




Всеки блат се изпича върху пекарска хартия в предварително загрята на 180 градуса фурна.

След изпичане, блатовете се слепват с крем. По рецептата от линка крема се оказа крайно недостатъчен и направих още една доза млечен крем.

Продукти за крема:

7 жълтъка
700 мл. прясно мляко
300 гр. захар
5-6 лъжици брашно
100 грама кокосови стърготини

Разбиваме жълтъците с брашното. Сваряваме млякото със захарта и добавяме разбитите жълтъци. Бъркаме до сгъстяване на крема. След като свалим от котлона добавяме кокосовите стърготини.


Тортата се сглобява като се редува блат и крем, стегнах я с ринг за торта и така престоя цялата нощ. На другия ден намазах цялата торта с крем от масло и пудра захар.


Така намазана, оставих тортата да "стяга" цял ден и на сутринта я украсих с фондан. 




Тортата се получи добре, но можеше да е и доста по-добре, има си кусури, но пък за пръв път правя нещо такова. Важното е, че приятелката ми остана супер доволна, колегите ни също и тортата изчезна за нула време :)






 

1 коментар: